9. dzień wyprawy – 22.05.2010

Na zbiórkę zarządzoną na 6.45 w stroju kolarskim pojawił się także Ksiądz Andrzej. Pokazał nam bardzo ładny Kościół, a następnie odprowadził nas kilka kilometrów za miasto. Na pytanie, czy droga nadal będzie pofalowana odpowiedział, że na Podolu są tylko góry i doły. I się nie mylił. Ja bym dodał także wspaniałe widoki.

Niestety tylko dziury na Ukrainie potrafią wykończyć człowieka. Po drodze mijaliśmy sporo mieszkających tam naszych rodaków, którzy z wrażenia na widok biało-czerwonych flag nie byli wstanie odpowiedzieć na nasze pozdrowienia „Szczęść Boże” czy „Dzień dobry”.

W Skałacie zatrzymaliśmy się miedzy twierdzą a Kościołem. Od razu powitał nas Ks. Michał i zaprosił na chwilę do siebie. Przed Safanowem przejechaliśmy przez most na rzece Zbrucz, czyli przekroczyliśmy dawną granicę II Rzeczypospolitej i ZSRR.

Do Kamieńca wjechaliśmy od strony zamku, więc od razu był obowiązkowy postój (naprawdę robi wrażenie). Zatrzymaliśmy się przy parafii Katedralnej pod wezwaniem Św. Piotra i Pawła, a pokój otrzymaliśmy z widokiem na zamek i otaczający go jar.